ابطال پرواز آتا بدون اطلاع رسانی قبلی و سرگردانی مسافران در فرودگاه شیراز

پرواز شیراز-تهران آتا که قرار بود ساعت 23:30 روز گذشته انجام شود، بدون اطلاع رسانی به مسافران در زمان مناسب، باطل شد و مسافران را در فرودگاه شیراز سرگردان کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس پرواز شیراز-تهران-شرکت هواپیمایی آتا به شماره پرواز 5624 قرار بود ساعت 23:30 روز گذشته انجام شود اما بدون اطلاع رسانی قبلی به مسافران و حدود 2 ساعت پیش از ساعت پرواز، باطل شد.

این را یکی از مسافران این پرواز به فارس گفت و افزود: پس از آنکه برای انجام این پرواز هتل خود را در شیراز تحویل دادیم، حدود ساعت 21:30 در تاکسی و در راه آمدن به فرودگاه شیراز بودیم که شخصی با ما تماس گرفت و اعلام کرد پرواز امشب شما باطل شده است، به فرودگاه نیایید، پول پرواز هم تا 72 ساعت آینده به حساب شما واریز می شود و بلافاصله تماس را قطع کرد.

این مسافر آتا گفت: از این تماس بی موقع و بدون توضیح، نگران شدیم و جهت اطمینان بیشتر با اطلاعات پرواز فرودگاه شیراز تماس گرفتیم که ابطال پرواز را تایید کردند اما در آستانه ورود به فرودگاه بودیم.

وی گفت: به محض ورود به سالن فرودگاه، سراغ دفتر ترافیک آتا را گرفتیم و وقتی به آنجا رسیدیم متوجه شدیم همه مسافران با این مشکل مواجه شده اند، یعنی در آستانه پرواز، ابطال را به آنها اطلاع داده اند و گفته اند به فرودگاه نیایید، اما آنها چاره ای دیگر نداشته اند و مثل ما به فرودگاه آمده بودند.

این مسافر آتا افزود: پس از گلایه مسافران، پرسنل دفتر آتا با بی احترامی و ادبیات نامناسب و بدون هیچ گونه توضیحی برای آرام کردن مسافران، فقط می گفتند که 2 هواپیمای آتاپشت سر هم دچار نقض فنی شده است و به اصطلاح، هواپیما گراند شده است، هواپیمای دیگری نداریم و اگر اصرار به سفر به تهران دارید از شرکت های دیگر جویا شوید و اینجا تجمع نکنید.

به گفته این مسافر آتا، همین شیوه برخورد این کارمندان آتا، مسافران را عصبانی تر می کرد، یکی دو خانم باردار، بچه ها و سالخورده های زیادی حضور داشتند که در آن ساعت شب تاب و توان ایستادن نداشتند و هرکدام روی صندلی ها فرودگاه منتظر بودند.

به گفته این مسافر شیراز-تهران آتا، جای تامل است که چرا این شرکت هواپیمایی هیچ تعهدی برای تامین هواپیمای جایگزین برای این پرواز ندارد و نه تنها از مسافران سرگردان در فرودگاه یک پذیرایی ساده نکرد بلکه در پاسخ به مسافرانی که می گفتند ما این ساعت شب کجا برویم و باید محل اسکان تامین کنید، میگفتند: وقتی پروازی باطل می شود مسوولیت ازگردن ما سلب شده است بروید از شرکت های دیگر بلیت بگیرید.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در نبود محل اسکان، باید مسافران تا صبح در فرودگاه سرگردان بمانند که آیا پروازهای شرکت های دیگر برای این مسافران جا می دهد یا خیر.

آتا پیش از این هم سابقه تاخیرات طولانی مدت و ابطال پرواز را داشته است.

تا لحظه تنظیم این گزارش مسافران آتا درفرودگاه شیراز به دلیل عدم تعهد این شرکت سرگردان هستند و فقط به آنها گفته شده است صبرکنید صبح شود تا اگر امکان داشت از شرکت های دیگر خودتان بلیت بگیرید و به تهران بروید.

مسافر آتا با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری بابت این عدم تعهد و مشتری مداری آتا باید با این شرکت برخورد جدی کند، گفت: به نظر می رسد این شرکت اعتقادی به پیاده سازی آیین نامه حقوق مسافر ندارد.

بنابراین گزارش شرکت آتا پیش از این هم به دلیل عدم تعهد به حقوق مسافران از سوی وزیر راه و شهرسازی جریمه شده بود.

خبرگزاری فارس آماده دریافت و انتشار توضیحات شرکت آتا درباره این پرواز است.