اردبیل- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: یک هزار و ۲۰۰ فروشگاه در استان اردبیل به سامانه خرید کالا به شکل الکترونیکی مجهز شده تا یارانه بگیران از این فروشگاه ها خرید کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز رحیم زاده عصر شنبه در جریان بازدید از اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی در اردبیل اظهار کرد: از امروز افزایش ۲۰ درصدی برای یارانه بگیران در قالب کارت اعتباری در نظر گرفته شده تا شارژ ماهانه ۸۰ و ۶۰ هزار تومان را برای دهک‌های مختلف شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی به ویژه کمیته امداد و بهزیستی به شرط تخصیص ۸۰ درصد یارانه ماهانه خود به خرید اجناس تعریف شده، می‌توانند تا سقف ۸۰ هزار تومان از افزایش شارژ بهره مند شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: یارانه بگیران دهک‌های چهار و ۹ نیز به شرط خرید ۸۰ درصد کالا به صورت الکترونیکی می‌توانند از ۶۰ هزار تومان شارژ اضافی بهره مند شده و از این ۲۰ درصد رشد یارانه استفاده کنند.

رحیم زاده شریط بهره مندی شهروندان از این افزایش را خرید ۸۰ درصدی کالاهای تعریف شده از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای اعلام کرد و افزود: این ۱۱ قلم کالا شامل گوشت قرمز، گوشت سفید، تخم مرغ، روغن و سایر مایحتاج است که با مراجعه به فروشگاه‌های منتخب می‌توانند خرید خود را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این اعمال ۲۰ درصد افزایش یارانه به صورت هوشمند اعمال می‌شود و به تناسب خرید شهروندان از فروشگاه‌های تعیین شده و هزینه کرد آن در طول ماه به حساب خانوارها شارژ خواهد شد.

رحیم زاده اضافه کرد: در استان اردبیل نیز یک هزار و ۲۰۰ فروشگاه در مرکز استان، شهرها، بخش‌ها و دهستان‌ها به این سامانه متصل شده و تلاشمان بر این است تا تعداد فروشگاه‌ها را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان قرار است فروشگاه‌های عرضه کننده گوشت قرمز، قصابی‌ها و فروشگاه‌های عرضه سفید، مرغ فروشی‌ها و پروتئین سراها نیز به این سامانه متصل شوند تا امکان خرید هموطنان بیش از این فراهم آید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ضرورت خرید کالاهای معیشتی خانوارها را از طریق کالا برگ‌های الکترونیکی مفید فایده خواند و ادامه داد: خانواده‌ها یک ماه زودتر نیز می‌توانند خرید خود را انجام داده و از مبلغ افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها نیز استفاده کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *